Na kavču #4 – Maja Novak in Kristjan Zemljič

Maja Novak in Kristjan Zemljič sta mentorja za podjetja v Tehnološkem parku v Ljubljani in mentorja za start-upe v mednarodnem okolju v sklopu EBRD (Evropske banke za obnovo in razvoj).

Maja je ekspert za povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk in izobraževalna trenerka. Je ustanoviteljica podjetja Global Disruption, ki sodeluje z visoko inovativnimi podjetji iz 18 evropskih držav. Ima preko 18 let izkušenj iz področja vsebinskega marketinga in uporabe družbenega omrežja za uspešno uveljavljanje na mednarodnem trgu. Njeno poslanstvo je pomagati tehnološkim podjetjem, da pridejo v kratkem času do večjega povpraševanja. Je tudi avtorica spletnega programa o učinkoviti uporabi LinkedIn-a za povečanje prepoznavnosti in prodaje na mednarodnem trgu.

Kristjan je soustanovitelj Global Disruption in se uvršča med 30 najbolj iskanih strokovnjakov v EU za financiranje inovacij iz programa Horizon 2020. Zelo uspešno svetuje tehnološkim podjetjem, ki želijo prototip inovacije razviti v komercialni produkt in osvojiti mednarodni trg. Pomagal je že 25-im inovativnim podjetjem in start-upom, da so postala zanimiva za zasebne vlagatelje, sklade tveganega kapitala ali pridobila evropska sredstva na najbolj zahtevnih razpisih, kot je SME Instrument. Kristjan svetuje podjetjem iz več kot 18-ih evropskih držav.

Z Majo in Kristjanom se je pogovarjal Aleksej Metelko.

Maja, Kristjan, dobrodošla na kavču. Gremo kar takoj zelo konkretno, zakaj mora vsak podjetnik imeti LinkedIn profil oz. lahko smo še bolj natančni – kateri so trije najmočnejši argumenti, da si moramo ustvariti LinkedIn profil?

Prvi argument je brez dvoma neskončna možnost konstantnega povezovanja z visoko kvalificiranimi kontakti (»leadi«), ki so v nadaljevanju lahko naše stranke ali odločevalci, ki nam odpirajo vrata do drugih priložnosti. Ko ustvarimo profil naše idealne stranke, lahko s pomočjo naprednih (plačljivih) LinkedIn orodij zelo natančno (po industriji, vrsti podjetja, geografski lokaciji,…) filtriramo skupino ljudi oziroma podjetij, s katerimi želimo navezati stik. V nadaljevanju lahko sami ali s prodajno ekipo zgradimo zaupanje in se dogovorimo za prodajne pogovore.

Drugi argument je povečanje vidnosti, ki jo lahko preko LinkedIna dobite z objavljanjem vsebin, s pomočjo katerih krepite svojo kredibilnost. Z dobro strategijo nastopa lahko preko LinkedIna učinkovito promovirate dejavnost vašega podjetja brez plačanega oglaševanja.  

Tretji argument je učenje, ki je pogoj za rast in razvoj podjetja. Na LinkedInu lahko spremljate najnovejše globalne trende iz vašega področja dela in temu primerno prilagodite vašo ponudbo. Prav tako lahko spremljate razvoj vaše konkurence, kar vam omogoča edinstveno pozicioniranje na trgu. Preko LinkedIna lahko absorbiramo veliko znanja iz področja mehkih in trdih veščin.

 Je kaj takega, na kar moramo biti še posebej pozorni pri odpiranju profila?

Preden se lotimo oblikovanja ali prenove profila na LinkedInu, se moramo vprašati predvsem, koga želimo preko LinkedIna nagovoriti in kaj želimo preko LinkedIna doseči.

Profil posameznika, ki išče zaposlitev, bo denimo zasnovan drugače kot profil podjetnika, ki išče poslovne kontakte iz Azije.  V nadaljevanju moramo pred izpolnjevanjem profila zelo dobro razmisliti, kateri so največji izzivi, s katerimi se sooča naša potencialna stranka. Celoten profil potem oblikujemo ”v jeziku naše stranke”. Iz našega profila mora biti že v nekaj sekundah jasno razvidno, kako lahko potencialni stranki pomagamo in kako smo v preteklosti take ter podobne izzive že reševali (navajanje zgodb o uspehu naših strank).

V delavnici, ki sta jo izvedla pri nas na Podjetniškem inkubatorju Podbreznik sta večkrat omenila video vsebino. Zakaj je tako pomembna in koliko dodatnega znanja potrebujemo, da naredimo zadovoljivo video vsebino?

Čeprav je v zadnjem času veliko govora o tem, da gledanost video vsebin na LinkedInu upada, je lahko video, po podatkih Hubspota, zelo učinkovito orodje za povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke, podjetja oziroma vaših zaposlenih.

Video je lahko nadomestilo za komunikacijo v živo, saj vključuje zvok in sliko. Gledalec pa si zapomni 70% od vsebin, ki združujejo oboje od navedenega.

Video je odlično orodje za nagovarjanje podjetij in fizičnih oseb. Uporabljamo jih lahko v najrazličnejše namene (za intervjuje, predstavitve dogodkov, prikaz uporabe določenega produkta in drugo). Je pa res, da moramo pred snemanjem upoštevati priporočeno strukturo videa ter dolžino.  Še posebej učinkoviti pa so videi, posneti v živo.

Če obrnemo zgodbo in pogledamo še drugo stran kovanca – headhunting. LinkedIn ni samo priložnost za podjetja v smislu pridobivanja in širjenja posla, tudi iskanja ustreznega kadra. Drži?

Res je!  Trenutno na našem trgu govorimo o ‘‘candidate driven market‘‘. Zaradi nizke stopnje brezposelnosti je več povpraševanja po kadrih kot je kadrov, ki so na voljo. Posledično podjetja, ki so aktivna na Linkedinu, veliko  delajo na ”brendingu”, ker želijo biti zanimiva za iskalce zaposlitve.  Po nekaterih podatkih na svetu vsakih 10 sekund nekoga najamejo preko LinkedIna.

Mnoga podjetja razpise za prosta delovna mesta najprej objavijo prav na LinkedIn-u, kjer tudi preverjajo potencialne kandidate in jih celo rekrutirajo.

Če imate dober profil, hitro izstopate, saj je na Linkedinu prisotnih le cca 43% milenijcev (generacija v starosti 21-34 let). 

Kam se obrača trend razvoja LinkedIna? Kaj lahko pričakujemo v prihodnosti?

V prihodnje lahko pričakujemo, da bo vse večji poudarek na plačljivem oglaševanju. Nekaj podobnega, kar smo že videli na Facebooku. Glede na trende, ki se nam obetajo na področju digitalnega marketinga, bo vse bolj prisotno tudi programirano oglaševanje. To pomeni, da bo pri oglaševanju vse bolj prisotna umetna inteligenca, s katero bodo avtomatizirali marketing.  

Katere pa so negativne strani LinkedIna? Kaj je tisto o čemer »LinkedIn promotorji« neradi govorijo, saj vedo, da so na »tankem ledu«?

Odlično vprašanje!

LinkedIn ni igrača za milenijce ali pa čarobna paličica, ki z vsakim zamahom prinese novo stranko. Če želiš iz njega čim več iztržiti, mu moraš posvetiti kar nekaj časa.

Prav tako moraš razumeti pomen ”social sellinga”, ki predstavlja trn v peti mnogim, ki se LinkedIna lotevajo brez strategije.

Maja, Kristjan, hvala za vajin čas, vem, da sta zelo zasedena. Do naslednjič, tukaj na kavču.

 

Utrinki z dogodka:

PRIJAVA NA NOVICE

Želiš biti obveščen o aktualnih dogodkih, seminarjih, izobraževanjih in delavnicah?

Morda vas zanima tudi:

Rokodelci in ustvarjalci! Iščemo lokalne rokodelske izdelke

Rokodelci in ustvarjalci! Iščemo lokalne rokodelske izdelke

Rokodelci in ustvarjalci! Iščemo lokalne rokodelske izdelkeLokalna akcijska skupina Dolenjska in Bela krajina (LAS DBK), ki jo vodi Razvojni center Novo mesto d.o.o., vabi rokodelce k oddaji ponudbe lokalnega rokodelskega izdelka. LAS DBK izvaja animacijo prebivalstva...

Razvojni center Novo mesto d.o.o.

Podbreznik 15
SI-8000 Novo mesto

Kontakt

Tel.: +386 7 33 72 980
E-mail: is.mn1574322932-cr@o1574322932fni1574322932

CGP katalog

CGP katalog najdete tukaj.

Logotipe najdete tukaj.

Delovni čas

Vsak delovnik od 7.00 do 15.00

Spremljajte nas na Facebook-u.

Pin It on Pinterest

Share This