Na kavču #6 – Anita Č. Mažgon

Spletna prodaja je danes v večjem razmahu kot kdaj koli prej in beležimo rastoči trend. Statistični podatki kažejo, da je že kar 40% vseh uporabnikov interneta kupilo produkt ali storitev preko spleta. V letu 2018 je bilo registriranih kar 1,8 milijarde spletnih kupcev. Glavni razlog, zakaj se ljudje odločamo za spletno nakupovanje pa je še vedno 24-urna dostopnost. Eden izmed zanimivih spletnih prodajnih kanalov je tudi Etsy, platforma preko katere lahko podobno kot preko Amazona, dosežete tako rekoč cel svet, iz domačega kavča.

Anita Česnik Mažgon je lastnica trgovine All Little Rockstars, ki je na Etsy-ju prisotna že od leta 2012. Je tudi ustanoviteljica Facebook skupine “Slovenski Etsy podjetniki” in “Osnove prodaje na Etsy” in na to temo tudi izvaja predavanje ter delavnice širom Slovenije.

Z Anito se je pogovarjal Aleksej Metelko.

Anita, pozdravljena na kavču. Si poznavalka prodaje na Etsy-ju, celotno pot od začetka do uspeha si prehodila sama, tako, da imaš veliko osebnih izkušenj iz tega področja. Gotovo si imela vzpone in padce, kdaj si prišla do točke, ko si preprosto vedela, da je to pravi prodajni kanal zate in si šla na polno?

Pravzaprav se nisem nikoli odločila za Etsy “na polno”. Etsy je bil zaradi preproste platforme prva izbira še čisto kot hobi. Bolj je bila pomembna odločitev da grem na polno na samostojno pot. Odločitev ni bila lahka in sem jo tehtala verjetno več kot eno leto. Prevesilo se je na službenem predavanju Željka Čuriča, ko se mi je potrdilo, da je moja službena motivacija na dnu in da ni več možnosti, da se obrne navzgor. Na ta isti dan sem bila prijavljena na Startup Vikend v Tehnološkem parku Nova Gorica.  Sicer pa vedno čakam, da bom izpopolnila Etsy trgovino in potem samo skopirala izdelke v lastno spletno trgovino in še na Amazon Hanmade. Žal (ali na srečo) vedno najdem veliko obvozov in ovinkov, da do izpopolnitve kar ne pride.


Katere so top tri prednosti prodaje na Etsy-ju?

Prednost in privlačnost Etsyja je v preprosti uporabi, prijazni uporabniku, obstaja tudi veliko podpornih skupin in interakcija s kupci s celega sveta. Pa še bonus prednost je njihov znameniti “Chaching”, ki nam zazvoni na telefonu ob vsaki prodaji.

Amazon omogoča vrsto natančnih in relativno preglednih podatkov o prodajah in konverzijah ter ostalih povezanih zadevah, kako je s tem na Etsy-ju?

Tudi Etsy nudi ogromno statističnih informacij. Mogoče se razlikujemo prodajalci, ki imamo običajno veliko različnih izdelkov in se bolj posvečamo sami prezentaciji, ki je lahko vedno še boljša, na statistiko in izboljšave prodaje s pomočjo statistike, pa kar malo pozabljamo. Umetniki se s temi stvarmi pač ne maramo ukvarjati. 

Ali obstajajo določena vrsta produktov, ki se običajno zelo dobro prodajajo na Etsy-ju in kateri so tisti, ki načeloma niso primerni za ta prodajni kanal? Kako je recimo s knjigami? Torej, ali je mogoče vsaj delno oceniti možnosti uspeha nekega izdelka?

Seveda. Stranke na Etsyju običajno na Etsyju iščejo izdelke, ki so tradicionalno rokodelski. Največ se prodaja nakit, kjer je sicer zelo težko prodreti v ospredje, a ko najdeš svojo nišo, je lahko prodaje zelo veliko. Veliko je povpraševanja za izdelke za moške, kjer je ponudbe razmeroma malo.  Knjig se na Etsyju nekaj najde, ni pa to izdelek, ki bi bil za Etsy običajen. Z razmahom personaliziranih knjig, se zna to v bližnji prihodnosti spremeniti.

Če rečeva še besedo ali dve o samem operativnem delu. Kako enostavna platforma je Etsy za delo nekega posameznika, ki še ne pozna Etsy-ja in bi rad začel? Priporočaš, da podjetnik zagrize v to jabolko ali naj se poveže s kakšnim strokovnjakom? 

Za samo postavitev trgovine je platforma zelo preprosta. Z znanjem angleščine lahko preprosto sledimo navodilom in izpolnjujemo okvirčke. Zakomplicira se pri prebijanju v ospredje in ključnih besedah. Sploh za ustvarjalce, ki se s spletno prodajo prvič spopadajo. Obstajajo seveda tudi orodja za pomoč pri postavljanju trgovine. Pomoč strokovnjaka to pot zgolj olajša. Sicer pa ni razloga, da ne bi vsakdo, ki si tega želi, uspel tudi sam.

Zaupaj nam še slabe lastnosti Etsy-ja, o katerih poznavalci Etsy-ja ne želijo govoriti. Kaj ni v redu in kje se lahko opečemo?

Poznavalci Etsyja kar radi tudi malce »pojamramo«. Ponavadi nam niso všeč njihove nenehne spremembe. Prodajalci hitro pozabimo, da je primarno delo Etsyja olajšati kupcem nakupe preko te platforme. Tako nam ni všeč njihovo forsiranje brezplačne poštnine. Zelo so strogi pri obravnavanju kraje intelektualne lastnine, s čimer lahko čez noč ostaneš brez svoje spletne trgovine. V zadnjem obdobju pa je veliko neodobravanja požela tudi sprememba načina oglaševanja, ki omogoča bistveno manj nadzora nad porabo sredstev, kot je bilo to prej.

Anita, hvala, ker si delila z nami svoje izkušnje v tem prijetnem pogovoru.

Do naslednjič, tukaj na kavču.

 

 

PRIJAVA NA NOVICE

Želiš biti obveščen o aktualnih dogodkih, seminarjih, izobraževanjih in delavnicah?

Morda vas zanima tudi:

Brezplačna spletna delavnica: Varstvo intelektualne lastnine

Brezplačna spletna delavnica: Varstvo intelektualne lastnine

V sklopu projekta SPOT Svetovanje JV Slovenija vabimo naBrezplačno spletno delavnico: Varstvo intelektualne lastnineKdaj in kje:  v četrtek, 24. marec 2022, od 9. do 11. ure, ONLINE. Komu je namenjena: podjetjem, podjetnikom in potencialnim podjetnikom iz JV...

POPRI 2022: regijsko podjetniško tekmovanje JV Slovenija

POPRI 2022: regijsko podjetniško tekmovanje JV Slovenija

Tako kot zadnja štiri leta smo na Podjetniškem inkubatorju Podbreznik v torek, 8. 3. 2022, organizirali in izvedli regijsko podjetniško tekmovanje za osnovnošolce, srednješolce in mlade do 29 let, Popri. Po dveh letih Zoom tekmovanj smo se letos končno spet vsi...

Razvojni center Novo mesto d.o.o.

Podbreznik 15
SI-8000 Novo mesto

 

Javne informacije in CGP

CGP katalog najdete tukaj.

Logotipe najdete tukaj.

Katalog informacij javnega značaja najdete tukaj.

 

Delovni čas

Vsak delovnik od 7.00 do 15.00

Spremljajte nas na Facebook-u.

Pin It on Pinterest

Share This