Irena Žagar, mlada podjetnica, ki jo na naših hodnikih vedno srečate nasmejano, se že nekaj let ukvarja predvsem s Facebook-om. Je tudi soavtorka dveh nastajajočih podjetniških zgodb CasualStuff in ClueKit.

Pred kratkim je pri nas izvedla tudi delavnico postavitve FB oglasa za začetnike. Ob tej priložnosti smo jo povprašali o nekaterih lastnostih tega omrežja.

Z Ireno Žagar se je pogovarjal Aleksej Metelko.

 

Irena, dobrodošla na kavču. Zakaj je Facebook (FB) eden najboljših prodajnih kanalov, kateri so top trije argumenti za to trditev, če seveda drži? In morda še podvprašanje, ali je FB bolj uporaben za branding in promocijo ali za konkretno prodajo?

Facebook je zagotovo eden pomembnih prodajnih kanalov, ni pa vedno najboljši. Najboljši je tisti, kjer se nahajajo naši kupci in to ni vedno Facebook. Podatek, da je na Facebook-u skoraj 2,5 bilijona aktivnih mesečnih uporabnikov, nam pove, da je zagotovo pomemben kanal, če pa je pomemben za nas, moramo ugotoviti skozi raziskavo naših kupcev. Facebook oglaševanje je uporabno za vse stopnje v prodajnem kanalu, tako za branding, kot za promocijo. Vendar zopet, za določene produkte/storitve lahko s Facebook oglaševanjem naredimo celoten prodajni kanal, spet za druge, pa je bolj primerno, da npr. na Facebooku delamo samo branding in prodajo speljemo preko drugega kanala, npr. Google oglaševanja. 

 

Kaj praviš, je čas, da enkrat za vedno razčistimo vprašanje glede tipa profila – kaj odpreti in kje biti aktiven, na osebnem FB profilu ali poslovni FB strani in zakaj?

Odvisno od cilja, ki ga želimo doseči, vendar po mojem mnenju je bolje, da  odpremo poslovno Facebook stran (»Facebook page«), zaradi statistike, ki jo imamo na voljo. V kolikor vemo, kaj se na naši Facebook strani dogaja, lahko prilagodimo oziroma izboljšamo vsebino. Večkrat to vprašanje nastane, ko želimo promovirati osebni »brand«. Npr. za »business« ali »life coach« je zelo pomembna tako osebna kot poslovna FB stran, vendar, če želimo razumeti, kdo so naši sledilci ter prilagoditi oglase zanje, potem je FB stran nujna. Glede aktivnosti pa je tako, bolj kot si aktiven, bolje je. Tako na osebni kot poslovni strani (obe se lahko povezujeta med seboj). 

 

Kaj najbolj deluje na Facebooku – fotke, video, vsebina, emotikoni, povezave…morda malo vsega naštetega? Torej moje vprašanje je, katere sestavine mora vsebovati naš »FB post koktail«?

Koktail, dobro si to ubesedil. Dejansko, vse, kar si naštel, je pomembno, kaj pa najbolj deluje, pa je potrebno ugotoviti s testiranjem. »Facebook Ads Manager« omogoča, da testiramo različne stvari, npr. ciljne skupine, lokacijo, kje se prikazuje oglas, naprave, različne tekste, gumbe, slike, videe ipd. Skratka, potrebno je testirati, da vemo, kaj deluje. Velikokrat slišim, da je video sedaj najpomembnejši in da najbolje deluje. Strinjam se, Facebook, kot platforma, ima rad video vsebino, vendar to ne pomeni, da video najbolj deluje za našo ciljno skupino. Imam več primerov, kjer bolj deluje slika s tekstom (kljub opozorilu, da slika ne sme vsebovati več kot 20% teksta). Zelo pomembno je, da najprej določimo cilj kampanje ter nato smiselno (oblikovno, besedno ipd.) peljemo do končnega rezultata. Če je naš cilj, da nas spoznajo, da širimo svoj »brand«, potem ne delamo »sales« oglasov. Pomembno je, da uskladimo sporočilo z našim ciljem. ”’If you confuse them, you lose them!”

 

Kakšen je trend razvoja Facebooka in kaj nas čaka v prihodnosti?

Dobro vprašanje, prva stvar, ki ji moramo nameniti pozornost, je zagotovo orodje »Facebook Messenger«. Ljudje imajo radi »Messenger«, aplikacije uporabljamo bolj pogosto kot socialne medije in raje imamo privatno komunikacijo kot javno. Naslednja, ki bi ju želela izpostaviti, pa sta AR (obogatena resničnost) in VR (virtualna resničnost). Nekateri so mnenja, da bo ravno to naslednja najpomembnejša stvar v naslednjih 50-ih letih. Si že predstavljaš, kako se z VR očali »teleportiraš« v virtualno trgovino in nakupuješ? Ali kako s pomočjo AR pomeriš sončna očala, preveriš, kako ti pristajajo in nato kupiš? Vse to je že možno, samo ne še vsem dosegljivo.  

 

Katere pa so negativne strani Facebooka, kaj je tisto o čemer »Facebook promotorji« neradi govorijo, saj vedo, da so na »tankem ledu«?

Varstvo podatkov. Tukaj vedno hodimo po tankem ledu. Zbiramo podatke o potencialnih kupcih, da jim nato lahko prikazujemo personalizirane oglase. To lahko vzamemo kot pozitivno, saj vidimo samo oglase, ki so relevantni za nas in ki nas spomnijo ravno v pravem trenutku, da moramo nekaj kupiti. Lahko pa na vse skupaj gledamo kot na strašen vdor v zasebnost in selektivno prikazovanje objav, v tem primeru nekatere novice sploh ne pridejo do nas. Mnenja so različna, tudi jaz imam deljeno mnenje glede tega. Je pa zanimivo kdaj malce »poguglati«, kaj vse stric Google ve o nas.

 

Irena, hvala za prijeten pogovor in dragocene informacije, do naslednjič, tukaj na kavču.

Utrinki pogovora:

PRIJAVA NA NOVICE

Želiš biti obveščen o aktualnih dogodkih, seminarjih, izobraževanjih in delavnicah?

Morda vas zanima tudi:

Prijave za EU projekt, moj projekt 2024 so odprte

Prijave za EU projekt, moj projekt 2024 so odprte

Prijave za EU projekt, moj projekt 2024 so odprteŽelite predstaviti svojo zgodbo, ki ste jo s pomočjo evropskih sredstev uresničili tudi v praksi? Predstavite vašo zgodbo o uspehu in se potegujte za naziv Naj EU projekt 2024.V Sloveniji smo z evropskimi kohezijskimi...

KOOPEKOOPERATIVNO KMETIJSTVO – CAR LAS DBK

KOOPEKOOPERATIVNO KMETIJSTVO – CAR LAS DBK

KOOPERATIVNO KMETIJSTVO – CAR LAS DBKEden od ciljev projekta Kooperatvino kmetijstvo LAS DBK je bil predstaviti inovativne lokalne pridelovalce hrane z LAS območja Dolenjske in Bele krajine. Obiskali smo štiri mlade pridelovalce domačih dobrot, ki so nas s...

Razvojni center Novo mesto d.o.o.

Podbreznik 15
SI-8000 Novo mesto

 

Javne informacije in CGP

CGP katalog najdete tukaj.

Logotipe najdete tukaj.

Katalog informacij javnega značaja najdete tukaj.

 

Delovni čas

Vsak delovnik od 7.00 do 15.00

Spremljajte nas na Facebook-u.

Pin It on Pinterest

Share This