Produkt Turizem v zidanicah prejel evropsko nagrado

Turistični produkt Turizem v zidanicah, ki ga na območju vinorodne dežele Posavje (Dolenjska, Bela krajina, Bizeljsko-Sremič) že od leta 2010 razvija »Konzorcij Turizem v zidanicah« je na letni konferenci ECTN (European Cultural Tourism Network) v konkurenci 13 turističnih produktov iz celotne Evrope prejel prvo nagrado kot destinacija trajnostnega in kulturnega turizma v kategoriji Vinski turizem 2020. Nagrade se podeljujejo za dosežke in prepoznavne turistične produkte kulturnih vsebin v posameznih evropskih turističnih destinacijah, ki so prinesli pomembne rezultate v zvezi z izboljšanjem izkušenj obiskovalcev, predvsem ob spoštovanju tradicije in vključevanju lokalnih skupnosti. Zmagovalci so prepoznani kot zgledi odličnosti, ki navdihujejo druge turistične destinacije in spodbujajo nadaljnji razvoj trajnostnih in odgovornih pobud na področju kulturnega turizma.

Konzorcij trenutno ponuja 45 zidanic, v glavnem na območju vinorodne dežele Posavje, nekaj tudi v Podravju. Za pooblaščenega tržnika je Konzorcij izbral turistično agencijo Kompas Novo mesto, ki je v ta namen razvil poseben sistem »Razpršenega hotela«.

Nagrado podeljujejo  ECTN (Evropska kulturna turistična mreža) v partnerstvu z Europo Nostro (Evropska institucija civilne družbe, ki se zavzema za kulturno dediščino), ETC (Evropska potovalna komisija – neprofitna organizacija odgovorna za promocijo Evrope kot turistične destinacije na tretjih trgih) in NECSTouR (Institucija evropskih regij, ki se s turizmom zavzemajo za gospodarsko, socialno in okoljsko trajnost), podprli pa sta jo tudi kulturni poti Sveta Evrope „Feničani“ in „Iter Vitis“.Nagrada destinacije trajnostnega turizma v kategoriji Vinski turizem 2020

Splošna tema leta 2020 je bila: »Razvoj in promocija turizma, ki temelji na kulturni dediščini«.

Nagrade se podeljujejo za dosežke in prepoznavne turistične produkte kulturnih vsebin v posameznih evropskih turističnih destinacijah, ki so prinesli pomembne rezultate v zvezi z izboljšanjem izkušenj obiskovalcev, predvsem ob spoštovanju tradicije in vključevanju lokalnih skupnosti in sicer v petih kategorijah: Industrijski turizem, Pomorska, obalna in vodna dediščina, Z inovativnostjo in digitalizacijo v trajnostnem kulturnem turizmu do t.i. Pametnih destinacij, Transnacionalni tematski turistični produkti, vključno z Evropskimi kulturnimi rutami in Vinski turizem.

Cilj nagrad je povečanje prepoznavnosti evropskih destinacij kulturnega turizma, ustvarjanje platforme za izmenjavo izkušenj in znanja ter spodbujanje mreženja med destinacijami. Natečaj za nagrade je odprt za turistične destinacije po Evropi z namenom, da bi predstavili njihove rezultate in rezultate v trajnostnem kulturnem turizmu v petih izbranih kategorijah.

Zmagovalci so prepoznani kot zgledi odličnosti, ki navdihujejo druge turistične destinacije in spodbujajo nadaljnji razvoj trajnostnih in odgovornih pobud na področju kulturnega turizma.

Kulturni turizem je namreč najhitreje rastoči sektor evropskega turizma in lahko prispeva tako k trajnosti in konkurenčnosti turizma v Evropski uniji in širše kakor tudi k trajnostni prihodnosti lokacij kulturne dediščine in lokalnih skupnosti. Produkti in storitve kulturnega turizma so pomemben element trajnostnega razvoja, ki prispevajo k zaščiti in promociji kulturne dediščine, podaljšanju turistične sezone, pa tudi k večji ozaveščenosti o pomenu in vrednotah dediščine med turisti in lokalnimi skupnostmi. So tudi pomemben prispevek k dvigovanju regionalnega BDP in posledično njegovim multiplikacijskim učinkom.

“Goste, ki prihajajo v naše zidanice opremimo z informacijami o lokalni ponudbi. Tako domači kot tuji gosti na destinaciji radi odkrivajo lokacije naravne in kulturne dediščine, predvsem pa tudi lokalno kulinariko. Zato se Konzorcij povezuje s kvalitetnimi lokalnimi ponudniki in jih priporoča. Večina gostov z veseljem spoznava tudi lokalna vina, jih konzumira in na koncu odnese tudi domov. Gostje, ki prihajajo v zidanice, so običajno zelo okoljsko ozaveščeni. Bežijo od turistične gneče, hrupa in onesnaženega zraka in uživajo v neokrnjeni naravi, tišini, soncu. Zjutraj jih prebudi petje ptic, zvečer uživajo ob sončnem zahodu in zvezdnatem nebu.”

V Konzorciju Turizem v zidanicah so prepričani, da bodo zidanice v naslednjih letih eden najbolj prepoznavnih turističnih produktov Slovenije. Kljub odličnim ocenam se zavedamo, da imamo še veliko manevrskega prostora pri izboljšanju, poenotenju in dvigu kvalitete ponudbe naših zidanic. Prejete nagrade smo izjemno veseli in nam pomeni priznanje za desetletno delo in spodbudo za naprej, obenem pa verjamemo, da bo zagotovo pripomogla tudi k večji promociji in prepoznavnosti na evropskem in svetovnem trgu.

PRIJAVA NA NOVICE

Želiš biti obveščen o aktualnih dogodkih, seminarjih, izobraževanjih in delavnicah?

Morda vas zanima tudi:

Razvojni center Novo mesto d.o.o.

Podbreznik 15
SI-8000 Novo mesto

Javne informacije in CGP

CGP katalog najdete tukaj.

Logotipe najdete tukaj.

Katalog informacij javnega značaja najdete tukaj.

Delovni čas

Vsak delovnik od 7.00 do 15.00

Spremljajte nas na Facebook-u.

Pin It on Pinterest

Share This